Saturday, August 25, 2012

trust!


Kepercayaan
Satu perkara yang sangat penting dalam kehidupan. bukan sebuah perhubungan semata-mata tetapi semua jenis hubungan. Kita selalu tengok kat tv kan, mcmane sebuah hubungan antara kekasih, antara suami isteri retak dek keranan hilang rasa percaya pada pasangan. Namun, kadangkala kita juga lupa untuk meletakkan kepercayaan pada orang disekeliling kita.

Dan kepercayaan ini, saling berkait dengan tanggungjawab.. andai anda mempunyai tanggungjawab dan seorang yang amanah, pasti kepercayaan ini mudah diperoleh. Dengan erti kate lain, kepercayaan ada kaitan dengan kredibiliti diri. Adakah anada seorang yang berkredibiliti untuk membuatkan orang percaya kepada anda??

Sekarang, aku mempunyai masalah besar untuk membuat orang percaya kepada diri aku. Maklumlah, bg mereka aku ni kurang boleh dipercaya… ada kala, perasaan kurang percaya ini menghentam diri aku sehingga aku rasa aku LOSER. Malukan berperasaan begitu, tapi itulah hakikatnya…

Aku ingin cari bahagia.. cari bahagia….

Aku mungkin diberi kepercayaan oleh team debate untuk jadi seorang debater ke 3, namun tidak bagi mereka yang memandang rendah kredibiiti pendebat IPG. Mungkin rakan sekelas memandang aku berkredibiliti untuk mengajar mereka matematik, tapi tidak pada pelajar kelas lain…mungkin rakan baik aku memandang aku seorang yang best, tapi tidak pada adik-beradik aku..

Termenung seketika : sentap tatkala kamu menyatakan betapa tidak untungnya mendapat kakak seperti aku… tapi, ketahuilah, aku sangat beruntung mendapat adik seperti kamu walaupun kamu selalu menyatakan aku ‘gemuk’, selalu menyatakan aku ‘makan ruang’, selalu menyatakan ‘tidak suka pada aku’, tapi aku masih beruntung ada adik seperti kamu walaupun aku TERLUKA sebenarnya dengan kata2 itu.. deep-deep here,I cry…ALONE..AGAIN..

No comments:

randomly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...