Saturday, August 04, 2012

rangkum seminggu teros~

assalamualaikum.. lau tak jawab dosa, lau jawab sayang~ ngeehhhh... ( penah denar tak tagline ni??)

okeh, sejak berpraktikum ni, tak de mase sangat nak bercintan dengan blog neh walaupun kekadang ada je benda nak terluah~

kisah 1 :

minggu ni ak balik kampung, melawat atok yang sedang sakit... bila balik, tengok dia terbaring je, nak urus diri pun tak larat rasa mcm sedih lak.. kesian kat dia... lau kita tengok ni pun, da sedih, ape ntah lagi dia rasa kan... makan pun da tak lalu da...

aku bukanlah seorang yang rpat ngan atok aku, tapi mase nak balik tu, aku gosok2 lengan dia, kate da nak balik umah... mase dia sakit ni la aku rasa dia perlukan semua orang untuk care pasal dia... semua~
dia nak taw yang semua orang kisah bila dia sakit... tapi aku sendiri pun tak reti nak amek hati dia.. sedih bila tengok atok sendiri mcmtu... dia da lame sakit, dan setiap kali dia jath sakit, dia pasti akan cakap pasal dia da nak mati... kadang-kala datang gak terpikir kat kepala aku, ape perasaan dia dalam keadaan mcmtu?? takotnya~

same-same lah kita doakan semoga atok aku cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusannya.....

kisah 2 :

i am invited to pertandingan debat ulul albab yang first time buat kat unisza~ mase dapat jemputan tu, rasa hdup nih penuh semangat nak join la kan.... rasa nak melompat2 sampat ke atas bumbung sekolah bangunan empat tingkat pun ada... tapi,,,, uuhhuhuuu ( biarlah rahsia ape yang aku rasa ) sambutan orang lain tidaklah seberiya aku yang sangat excited!

sebb itulah debat ni antara suka dan duka. dalam suka ada duka, dalam duka ada suka.. kadang2 kita tak leh masuk, kadang2 kita kena banyak cnsider tentang ape orang lain nak... kadang2 aku sendiri dituduh tidak layak sebenarnya untuk berdebat~ > korang leh bayang tak bila aku kena hentam dan dalam mase yang same, aku juga kena berkorban untuk orang lain???

dalam debat, dan sebagai kakak... kakak in terms of kena sacrifies ape yang kita rasa... pergaduhan ngan seorang teammate di debat alam sekitar sehingga hari ini pun masih terkesan di hati aku.. saat aku sanggup melepaskan tempat aku dalam persidangan bagi memuaskan hati semua orang. sedangkan,saat aku merayu2 ingin masuk bersindang, tiada seorang pun yang kadangkala peduli jiwa ini meronta-ronta ingin bersidang..
dan bagi aku yang lebih pahit, bila orang membeza-bezakan aku dengan mereka (simpanan memang selalunya dipandang remeh oleh sesetengah orang)

aku masih lagi belajar, dan akan terus belajar... > apa yang mereka kate, pada tuduhan mereka, sangat menghimpit hati aku.. sebagai kakak, aku kena kuat. suatu hari mereka akan faham~

ketika hati berbicara tentang debat, aku rindu pada beliau yang sabar dengan ceritaku tentang debat~ bintul aqilah, i rindu u lah...

kisah 3 :

RPH, BBM dan WORKSHEET akan menjadi teman setia sepanjang 2 bulan di sekolah.. dan di saat ini, aku boleh melaungkan "AKU SANGAT SUKA PADA PEPERIKSAAN"... :) kerana ape?? kerana jika peperiksaan berlangsung, tiada 3 adik beradik diatas yang perlu disediakan.... hehehe...

semoga 2 bulan ini akan terus mendidik aku menjadi guru matematik yang berjaya, guru yang penyayang, perempuan yang matang dan genius, dan lain-lain yang masih belum mampu untuk aku taip disini... anak-anak didikku, sila jadi orang yan baik kelak~ cikgu sayang kalian.

p/s : ni penulisan rojak yang memang bercampur perasaan dan sebagainya,, maaf dalam satu post, kalian perlu untuk tukar2 mood pembacaan~ tengah ting tong nak menulis jugak mcni la jadinya.


No comments:

randomly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...