Wednesday, February 15, 2012

prioriti lorh...

tok..tok...tok...
assalamualaikum....

fuh, baru balik dari GIANT~ seronok dapat jejalan neh.. hahaha... > memang keje aku bejalan jek. tak, sebenarnya aku p amek spec kat GIANT. baru siap.
tapi, aku tak de niat suci dan murni pun untuk mempublish gambar aku bersama spec baru kat sini..:)

okeh, topik yang akan aku kupas sampai nampak isi hari ini di saat ini adalah tentang prioriti. hah, duk sebut2 prioriti ni taw ke apekebendannya?? kikikih. prioriti=keutamaan. ok, kiranya sebagai pelajar ni, kita sebenarnya banyak keutamaan la dalam hidup. sebenarnya bergantunglah kepada situasi kan..

oyeh2, mcm orang yang nak bg motivasi da bg intro yang padat tu. so far, aku rasa semua faham hape benda tu prioriti. ok! bercerita tentang suasana yang aku hadapi dan juga boleh membuatkan aku bengang tahap anak dinasour ialah...... boleh tak korang beri keutamaan kepada yang utama?

aku menghadapi beberapa masalah yang mane> mcni situasinya.

1) aku ni berkawan... yela, orang kate kawan biar seribu kan.hehehe... tapi, bila tang kawan aku tu ada masalah la dengan pakwe dia, mula lah dia nak bermuram durja durjana ngan aku sekali. padahal aku tak taw pebenda la salah aku. nak senyum pun mak aiii, kedokut. nak ckp pun mcm tak nak ckp. da tu wat muka lak tu.. kok ye pun korang bergaduh manja2 anak ayam ngan pakwe kesayangan korang tu, aku ni masih kawan. dan lau ikut dari segi kepentingan, aku lagi penting dan halal dari pakwe kamu tuh... da la gaduh ngan orang lain, pastu nak marah2, hempas2 barang kat orang lain...

hadoi, aku sangat amatlah bengang kuasa tiga dan menyampah dengan manusia macamni. n perkara ni membuatkan aku berpk 2 3 4 5 kali untuk jatuh cinta. takot2 jadi mcmni la. nak merajuk tak tentu pasal dan nak emo2 macam orang tak bape nak center...

so, aku berpesan la kat korang semua di luar sane ( haish, ckp mcm ramai la sgt pengikut blog aku neh), letak yang utama tu sebagai yang utama. kawal la emosi ngan orang yang baik ngan korang. da gaduh ngan pakwe tu jgn la nak emo tak tentu pasal pastu nak main sembur je kat semua orang. kesian kot kawan yang care pasal ko pastu kena marah free> tak payah mintak, tak payah bayar pun kena marah2. aku kat situasi ni, tak taw pape, korang nak marah2. mula la aku pun naik hangin jugak. bila tye tak de pape> malu la nak ngaku gaduh ngan pakwe tapi marah dan wat muka tak tentu pasal. jadi, tolonglah wahai kawan-kawan aku yang budiman, sila la berhemah walaupun ketika anda sedang bergaduh ye...:)

No comments:

randomly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...