Friday, July 15, 2011

bersyukurla dengan apa adanya....

assalamualaikum ya follower...:)

alhamdulillah, baru siap kemas bilik... fuh, penat la jugak.. tapi puas hati sebb hasilnya perghhhh, comel giler bilik aku!! hahahaha....

sebenarnya baru beli rak buku baru.. selama ni aku tak pernah atau dengan perkataan lainnya, never beli rak buku sendiri... aku beli tak mahal pun, rm23 je.. balik pasang sendiri.. beli kat giant...
ingat nak pasang la semalam tapi kawan aku punya screw driver tak taw duk kat mane...

so, decide pasang pagi ni bersama housemate selepas g pasar pagi di maras...

ini kisah semalam:

sampai je umah da nak pukul 1230 malam... ada kawan aku text aku suh balik cepat2, da lewat da... tapi aku kuar jejalan sampai pkul 12 lebih baru balik.. alhamdulillah gak tade pape... tak sedap ati gak semalam tu sebenarnya...

bila balik semalam, aku laju2 kol sorang sahabat aku ni...aku bersahabat ngan dia, tapi aku tak taw latarbelakang dia... ntah macammane la aku boleh bercerita ngan die semalam.. tapi, dia la yang wat story tellingnya...

dia da tade ayah... n die bgtaw la bagaimana kehidupannya bila kehilangan ayah tu.... aku sepatutnya dan orang lain juga patut sangat2 bersyukur yang kita masih ada parents.. kita nampak family kita biasa je kan?? tapi ayah ni la yang jage kita, ikut je ape yang kita nak, dia la cari nafkah... overall, they are not just our father.... he is my hero!!

then, semalam duk  bercerita tu, aku sedarlah betapa untungnya aku masih ada abah... abah, akak sayang abah.... sesuatu yang susah aku nak ungkap tapi Allah maha mengetahui.... takpe.. alhamdulillah..... dan dengan cerita tu, aku kenal salah sorang sahabat aku, yang sedarkan aku... dan aku doakan sahabat aku tu dimurahkan rezeki, semoga dia berjaya suatu hari nanti dengan titik peluhnya...( aish, asal plak aku tetiba tacing ni tengah2 blogging ni)..

kepada yang berkenaan, sy sebagai seorang sahabat berharap anda akan berjaya suatu hari nanti.. semoga ALLAH memudahkan urusan kamu... urusan aku juga...

subhanallah, alhamdullillah, allahuakbar.................

No comments:

randomly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...