Sunday, May 13, 2012

mereka HEBAT

assalamualaikum...

sedang sibuk prepare dan bace buku untuk exam, aku tetiba rasa nak post something kat blog. biasa la mood debat da abes, dan skunk ni mood exam plak..

tengah syiok2 nak baca buku ni, tetiba ada plak orang anta msg menyatakan kekurangan aku.. hello encik, awk tu tak kenal saya.. please la dont ever jugde me.. sedih sangat la bila orang jugde aku sangat skeptikal mcmtu.. 2 perkara
1) saya suka merajuk
2) saya suka marah.

dan tu la yang ramai orang ckp bila mereka tak berapa nak kenal aku... hadoi!

komen pertama : aku da lame kot tak merajuk! aku hanya merajuk dengan orang2 yang aku syg sahaja.. ngan kawan2 ni tak. biasa ngan adik beradik, mak dan kawan2 perempuan yang baik. aku tak de mase nak merajuk2 manja ngan orang yang tak penting untuk taw betapa lembiknya aku ni..
:: stress taw tak bila orang jugde ko yang ko tak buat pun kat orang tu,, macam main tuduh2 la kat aku.. da la macam buruk je.

komen kedua : mereka yang suka ckp aku suka marah memang mengundang kemarahan aku.. memang la aku cepat marah, tapi bersebb la.. aku rasa semua orang pun mcmtu kan? tak de la nak main sembur2 kat orang tak temtu pasal.. aku diam je pun lau aku marah.. eii... dan orang yang paling banyak kena marah ialah adik2 aku je.. tapi diorang yang hiduo ngan aku, rilek je dapat kakak mcm aku! superb!

bila sedih2 orang cakap mcmni dan da totally stuck mood membaca aku, teringat kat satu soalan kat adik aku.

aku : cik. akak nak tye ni. ape kekurangan akak? i need  to improve, help me!

acik : sory. tanya orang yang lagi layak untuk jawab soalan tu


* pada perkiraan aku sebagai seorng kakak, adik la yang paling layak untuk nilai aku sebb mereka membesar dengan aku. diorang taw baik buruk aku.. luar dan dalam.. mcne aku act kat luar dan mcne aku act kat rumah.. mereka yang taw the true me..
dan perkiraan aku, adik aku tak pernah menilai buruk aku sebagai buruk dan dia memang menerima seadanya baik buruk kita sehingga buruk bukan lagi buruk tapi satu cara untuk melengkapi..


p/s: selagi kamu melihat sesuatu keburukan pada sahabat kamu sebagai satu keburukan, maka masih ada batu penghalang dalam hati untuk menerima dia seadanya!



No comments:

randomly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...