Monday, January 30, 2012

i wanna save!

memang rasa sangat tergugat bila tengok saving adik2 lagi banyak dari kakak dia> aku la kakak mereka... so, dengan rasa penuh ketergugatan tu, aku berazam untuk save duit elaun aku... aku nak wat budjet sebb timbul kesedaran la....

adik aku selalu bebel, aku dapat elaun tapi duit saving tak banyak cam diorang.. mak aih, aku ni kan nak jadi cikgu... banyak la aku kena beli abm lah segala untuk memenuhi kelengkapan pembelajaran aku.. tapi sebenarnya tu la yang menjadi 'helah bela diri' aku bila  bercakap pasal duit!! hua3.... evil laugh

saving ni banyak sangat kegunaannya... memandangkan aku da 22, i shoul think futher la pasal duit saving aku... tak leh main2. antara kegunaan yang aku pk guna duit saving kelak

1) engagement
> takkan la aku nak guna duit parents wat bertunang? malu2... aku jadi terpk bila kawan2 rapat aku sume da bertunang da.. so, setakat ni, saving aku masih boleh menampung kos la... lagipun, aku tak nak la bercinta seperti orang bodoh, da jumpa calonnya baru start nak save!

2) bayar muka kereta
>i have a dream to buy a new car bila da start keje. kete impian aku tu masih lagi menjadi tanda tanya da tiada kepastian.. aku nampak semua kereta comel je!! hehehe... so, nak pape kena berkorban lah sikit... hehee... suka tengok kete2 baru..:)

3)pergi melancong!!
> ni bukan keperluan, tapi lebih kepada enjoy.. sangat suka berjalan. aku duk umah sewa ni, lau terperap je satu hari, mesti terus muudy...oh, no~ sure la nak p jalan.. lagi bagus lau tiap2 kali cuti dapat berjalan. i.allah, next plan!

kenalpasti masalah

duit aku banyak habis sebb aku sangat suka kol orang dan berjalan menaiki kereta. jadi duit banyak disalurkan ke TOPUP dan MINYAK KERETA~ jadi, untuk menangani masalah tersebut, aku kena lah kurangkan banyak mulut aku ni dan kena alih perhatian ke tempat lain seperti

1. main game yang aku mintak ngan kawan2
2. tengok muvie!
3. p jejalan kat tempat dekat je, contoh pantai! hahaha  minimise budjet
4. buat keje dan fokus
5. on diet, tak makan kat kafe... hahaha

thats only plan.. aku akan cube usahakan lah ape yang termampu agar duit save aku boleh ditambah!!

p/s: noting! sume da tulis.. hehehe :D

No comments:

randomly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...